patrimoni funerari.cat



Inventaris i estudis sobre cementiris i tombes

Cementiri de l’Arbocet

La Població

L’Arbocet és un poble que pertany al municipi de Vilanova d’Escornalbou. Té una trentena d’habitants.

Descripció

Segons la Encuesta de Infraestructuras y Equipamientos Locales (EIEL) de l’any 2011, l’Arbocet disposa d’un únic cementiri, de titularitat municipal. Es troba situat a uns 500 metres de la població. No està equipat de capella  i ni de dipòsit de cadàvers.

L’any de l’enquesta amidava 100 m2., distribuïts en una planta rectangular,  i presentava un grau de saturació del 90%.

Història

L’Arxiu Històric Arxidiocesà de Tarragona (AHAT) disposa digitalitzat del «Inventario de la coadjutoria de san Juan baptista de Arboset, arciprestazgo de Falset» de 1925 on es descriu el cementiri de la manera següent:

XI CEMENTERIO A. Descripción: Está cerrado de pared de cal y canto de 3,00 metros de altura y con puerta de hierro. a) Situación: está situado en la parte meridial del pueblo b) Distancia de la Iglesia: está situado a 500 m. c) Extensión: 16 por 13 m. de extención d) Panteones: ninguno e) Nichos: hay 8 nichos. f) Fechas de construcción y bendición: Fué contruido al año 1918, y bendecido el 15 de diciembre del mismo año. g) Estado de conservación: Nuevo B. Propiedad a) El cementerio es parroquial b) Llaves: Hay una que la guarda el Sr. Alcalde C. Junta del cementerio: la forma la misma junta del cementerio de Vilanova de Escornalbou residente en la misma población.

Per saber-ne més

No s’han trobat referències

Cliqueu al mapa i seleccioneu l’element que voleu consultar.

Print Friendly, PDF & Email